حجت الاسلام صدوقي در مراسم تو ديع ومعارفه رئيس دادگستري استان يزد:بگير و ببند، پاسخ نمي‌دهد بلكه بايد فضاي فرهنگي ايجاد كرد.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد نيز بر امر مبارزه با مفاسد اجتماعي در استان دارالعباده يزد تاكيد كرد و گفت: بگير و ببند، پاسخ نمي‌دهد بلكه بايد فضاي فرهنگي ايجاد كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين "محمد علي صدوقي" افزود: بعضي افراد، حريم جامعه را مي‌شكنند و امنيت جامعه را به خطر مي‌اندازند كه بايد با آنها برخورد جدي كرد.

وي از زمين‌خواري و قاچاق مواد مخدر، بعنوان ديگر مشكلات استان يزد نام برد و خواستار مبارزه جدي با عاملان آن شد. 



معان اول قوه قضاييه سه‌شنبه شب در آيين توديع و معارفه مديركل دادگستري استان يزد از اطاله دادرسي، بعنوان يكي از دغدغه‌هاي اصلي دستگاه قضايي و مردم ياد كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين "سيد ابراهيم رييسي" اظهار داشت: سيستم دادرسي به دقت و سرعت نياز دارد و نبايد يكي از اين دو را فداي ديگري كرد.

وي تصريح كرد: همه بايد بر مبناي حق بچرخيم چون حق، قرار واقعي عالم هستي است.

رييسي يادآور شد: نخستين گام در راه عمل به حق، شناخت آن است و گرايش به آن و استقامت و پايداري در راه آن ، گام‌هاي بعدي است.

او ريشه و محور چرخش از حق را منافع شخصي و گروهي و نفسانيات دانست و اضافه كرد: نفوذ ناپذيري قاضي در گروي شناخت حق است.

اين مسئول قضايي اظهار داشت: بايد مواظب لغزش‌هايي كه ما را از حق باز مي دارد باشيم.

وي در ادامه از مبارزه با فساد اجتماعي، بعنوان يك بحث مهم در دستگاه قضايي ياد كرد و افزود: يكي از تهديدهاي جدي دشمنان، گسترش فساد اجتماعي و اخلاقي است تا بوسيله آن به اهداف خود برسد.

معاون اول قوه قضاييه بر نقش دستگاه انتظامي، امنيتي و رسانه‌ها در اين زمينه تاكيد كرد و فرهنگ‌سازي را هم در اين زمينه، مهم توصيف كرد.

وي ارائه آمار از سوي شوراهاي حل احتلاف را زياد مهم ندانست و گفت: آنچه مهم است كاهش آمار و اختلافات دعاوي است.

رييسي در مورد بعضي انتقادات از بي‌مورد بودن يا اشتباه صادر شدن قبوض جرايم راهنمايي و رانندگي با بيان اينكه نبايد فورا اين مسائل را به شوراهاي حل اختلاف، رجوع داد تصريح كرد: اول بايد به خود دستگاه متولي مراجعه كرد و در صورتي كه راهنمايي و رانندگي بر درست بودن آن مصر بود آن وقت به شورا مراجعه نمود. 



در اين آيين، "غلامحسين حيدري" بعنوان مدير كل جديد دادگستري استان يزد ، معرفي و از مدير سابق آن اقاي مختاري تقدير شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا